Rita Leitner, MA

Project lead PBL in Life Science Technologies
Department Coordination and Teaching
+43 1 333 40 77-3918
Article
- Simböck, Elisabeth; Marksteiner, Jessica; Machacek, Thomas; Wiessner, Katharina; Gepp, Barbara; Jesenberger, Veronika; Weihs, Anna; Leitner, Rita (2021) The Power of Problem Based Learning beyond its Didactic Attributes, in: Journal of Problem Based Learning in Higher Education (JPBLHE) 9/1, pp. 109-130, unter https://doi.org/10.5278/ojs.jpblhe.v9i1.6342
- Leeb, Christine; Leitner, Rita; Pichler, Verena; Huber-Gries, Carina; Rünzler, Dominik; Jesenberger, Veronika (2016) Einführung und Optimierung eines praxisorientierten PBL-Moduls im Life-Science-Bereich, in: Zeitschrift für Hochschulentwicklung (ZFHE) 11/3, pp. 107-121
Conference Proceeding
- Wießner, Katharina; Machacek-Link, Thomas; Leitner, Rita (2021) Encouraging the development of higher-order cognitive skills via applied exercises and web-based self-assessment to teach the basic principles in molecular biology., in: PIXEL NPSE2021, März 2021
- Wießner, Katharina; Praher, Daniela; Liousia, Varvara; Gepp, Barbara; Leitner, Rita; Rünzler, Dominik (2020) Testing the acute toxicity of an alternative to Glyphosate - Pelargonic acid, in: SETAC Europe 30th Annual Meeting - Online, unter https://meetings.setac.org/search/displayResults?q=Gepp
- Leitner, Rita; Gepp, Barbara; Liousia, Varvara; Rünzler, Dominik (2018) Teaching 3R principles in ecotoxicology by performing a problem-based learning project, in: ALTEX Proceedings, LINZ 2018 – EUSAAT 2018, Volume 7, No. 2, ISSN 2194-0479 (2018)
- Leeb, Christine; Leitner, Rita; Pichler, Verena; Huber-Gries, Carina; Rünzler, Dominik; Jesenberger, Veronika (2016) Einführung und Optimierung eines praxisorientierten PBL-Moduls im Life-Science-Bereich, in: Proceedings des Kongresses Problem-Based Learning 2016 PBL - Kompetenzen fördern, Zukunft gestalten
Lecture
- Leitner, Rita (2018) Teaching 3R principles in ecotoxicology by performing a problem-based learning project, EUSAAT 2018, 21st European Congress on Alternatives to Animal Testing & 18th Annual Congress of EUSAAT, 23.-26. September 2018, Linz, Austria
- Leitner, Rita; Sauermann, Stefan (2018) Erreichen „harmonisierter Empfehlungen“: von Studierenden generierte Fragen als Ausgangspunkt für evidenzbasierte Argumentation von Stakeholder-Sichtweisen – ein problem-based learning Ansatz, 7. Tag der Lehre "Problembasiertes Lernen, Projektorientierung, forschendes Lernen & beyond", 18. Oktober 2018, FH St. Pölten
- Gepp, Barbara; Liousia, Varvara; Machacek, Thomas; Praher, Daniela; Eisner, Katharina; Limbeck, Sophie; Gamper, Janine; Schwarzl, Elisabeth; Hazod, Till; Landwehr, Renate; Wenger, Charlotte; Olscher, Christoph; Leitner, Rita; Rünzler, Dominik (2018) Pelargonic acid - an alternative to glyphosate-based herbicides?, 22nd European Congress on Alternatives to Animal Testing
- Leitner, Rita (2018) PBL-Szenario mit degressivem Support durch Lehrende im Modul "Angewandtes Forschungsprojekt in Umweltmanagement", 7. Tag der Lehre "Problembasiertes Lernen, Projektorientierung, forschendes Lernen & beyond", 18. Oktober 2018, FH St. Pölten
- Leeb, Christine; Leitner, Rita; Pichler, Verena; Huber-Gries, Carina; Rünzler, Dominik; Jesenberger, Veronika (2016) Einführung und Optimierung eines praxisorientierten PBL-Moduls im Life-Science-Bereich, Kongress Problem-Based Learning 2016 PBL - Kompetenzen fördern, Zukunft gestalten